Geleneksel ve dijital reklamcılık yöntemlerinden farklı olarak; içerik pazarlaması, özgün ve çeşitli içerikler üreterek ve bunları; blog, video, müzik, podcast vb. şeklinde halka açarak markanızın veya ilgili işinizin dolaylı yoldan ilgi görmesini sağlamaktır.
Son zamanlarda pazarlamanın bir dalı olarak kabul gören ve yükselişe geçen içerik pazarlaması yöntemine; “açık yollardan reklam göstermek yerine kullanıcılara bilgi vermek, eğlendirmek, zaman geçirtmek amacıyla tasarlanan içerikler bütünü” de diyebiliriz. Bu yöntem sayesinde ulaşmak istediğimiz hedef kitleye en doğru ve kısa yoldan ulaşabiliriz. Diğer yöntemlere göre daha fazla uğraştırıcı olmasına rağmen daha az masraflı bir yöntemdir.
E-mail marketing, pazarlama stratejileri arasında bütçesel olarak en uygun olanıdır. Mailler hala en çok iletişim trafiği olan kanallardır, kitleye yapılan reklamlardan farklı olarak e-mail marketing kişiye özel bir mesaj içermesinden kaynaklı bilinçaltı olarak mesajı alan bireyin kendini özel hissetmesini sağlar. E-mail marketing yöntemiyle hedef kitleye en kolay şekilde ulaşım sağlanabilir. Verilerin analiziyle ve bu verilere dayanan stratejik kararlarla birlikte en uygun hedefler belirlenerek ulaşım kolayca sağlanabilir.
Eğer kurum olarak kişiye gönderdiğiniz e-mailin daha fazla açılıp okunmasını istiyorsanız, şu kriterlere dikkat edebilirsiniz:
Olası fırsatların biteceğine dair aciliyet yaratabilirsiniz: E-mailinizin başlığında veya içeriğinde kişinin değerlendirmesi gereken son fırsatı olduğuna ikna edecek düzeyde bir aciliyet duygusu yaratabilirsiniz.
E-maili kişiye özel yaratılmış yapabilirsiniz: E-mailler, kişisel ulaşım teknikleridir ve e-maili alan kişiye özel olduğunu vurgularsanız dikkat çekebilir ve başarıya ulaşabilirsiniz.
Mail sıklığını düzenlenebilir şekilde ayarlayabilirsiniz: Kullanıcının, e-mail alma sıklığını tercih etme şansı olursa, tekliflere daha ilgili yaklaşır. Kimse istenmeyen e-mail ve bildirimlerle uğraşmak istemez. Fakat kişiye istediği sıklıkta mail atarsanız, kişinin gözünde markanızın değerini arttırma şansınız olabilir.
Bu pazarlama türü kullanıcıların akıllı telefonlarına ve tabletlerine ulaşmayı hedefler. Son verilere göre ortalama 5 saatimizi akıllı telefonlarımızın başında geçirmekteyiz ve bu süre ortalaması, pazarlamacılar için en uygun ortamdır. Bu pazarlama türünde, kişiyle hızlı ve yakın temasa geçmek hedeflenir. Bu yöntemlerden bazıları SMS, MMS, App bildirimleri şeklindedir. Pazarlamacılar, veri analizlerine göre; kişinin istediği teklifi bir bildirimle görmesini sağlayabilir.