Bilinçli internet kullanıcıları, çoğu zaman internette karşılaştığı içeriklerin doğruluğunu ve güvenilirliğini sorguluyor. Herkesin fikir ve düşüncelerini paylaşabildiği ve denetimsiz açık kaynak olan internette çok fazla bilgi kirliliği ile karşılaşabiliyoruz. Dünya üzerindeki internet kullanım oranları geliştikçe; güvenilir olmayan ile güvenilir içerikler, iç içe geçmeye devam ediyor. Google ise son yıllarda bu alana daha çok eğilmiş ve yanlış bilgiler içeren, kötü yazılmış içeriklere karşı büyük bir hassasiyet içerisine girmiş bulunmakta.
Google, bu noktada yüksek kaliteli ve ustalıkla yazılmış olan içerikleri tarayıp öne çıkarmak için sürekli algoritmalar geliştiriyor. İşte E-A-T kavramı da burada devreye giriyor. “E-A-T” in açılımı İngilizce olarak “Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness” kelimelerinin baş harfleridir. Türkçe ’ye çevirecek olursak; Uzmanlık, Yetkinlik ve Güvenilirlik olarak karşımıza çıkar. Aranan bilginin en doğru ve güvenilir olacak şekilde, üst sıralarda görünmesini amaçlayan bir algoritmadır. Bu doğrultuda Google, sıralama yaparken içeriğinizde bir takım özelliklerin bulunmasını ister. Bu özellikleri aşağıdaki gibi detaylandırabiliriz;
Google ’ın içeriklere bakarken en çok dikkat ettiği kriterlerden biri, içeriğin yazarının konuya hakim olmasıdır. Özellikle kapsamlı ve uzmanlık gerektiren sektörel ve/veya teknik içeriklerde, içeriğin uzman elinden çıkması, Google için esastır. Üretilen içerik, toplum tarafından anlaşılır, özenli, akıcı ve bilgilendirici olmalıdır. Ses dosyaları ve görsellerle içeriği pekiştirmek de yararlı olacaktır.
İçerik yazarının konu hakkındaki yetkinliği ve referansları E-A-T algoritmasındaki puanlamayı destekler. Yazarın bu konular hakkındaki yazdığı yazılar veya içerisinde bulunduğu projeler, konuda otorite sahibi olduğunu gösterir ve içeriğin sıralamasına katkı sağlar.
İnternet kullanıcıları için güvenilirlik esastır. Kullanıcıların siteye, markaya ve içeriğe güven duyması gerekir ki ilgili sayfaya ulaşım sağlasınlar. İçeriklerdeki tutarlılıklar ve doğru yönlendirmeler E-A-T puanını yükseltir ve kullanıcıların sayfayı ziyaret edip; alışveriş yapma, katılım sağlama veya içerikleri okuma oranını artırır.
E-A-T puanı, sayfanın mevcut değerini belli ederken, ilgili web sitesinin geleceğine dair bir öngörü de göstermiş olur. Google sıralamaları için E-A-T puanları esastır. Öyle ki; Google, içerik ve sayfa kalitesini (Page Quality) değerlendirirken direkt olarak E-A-T derecesini esas alır.
YMYL ile de direkt olarak ilgili olan E-A-T puanı, ilgili web sitesinin SEO açısından genel durumunu değerlendirirken oldukça önemli bir yere sahiptir.