Logo, kurum veya topluluğun vizyonunu ve misyonunu temsil eden, farklı şekillerden, renklerden veya yazı stillerinden oluşan, bununla birlikte markanızı pazar yerinde temsil eden simgelerdir. E-Ticaret alanında, web sitenizin hafızalarda yer etmesini sağlayan logo; ürün ve hizmet kalitesini temsil etmekte ve firmanın başarısını doğrudan etkilemektedir.
E-Ticaret logo seçimi ve tasarımı; akılda kalıcı bir şekilde yapıldığı takdirde, hedef kitlenize daha rahat ulaşabilmenize yardımcı olur. Logo ve site tasarımı uyum içinde olmalıdır. Sitenin ve logonun renklerinin birbirini tamamlaması, gerekmektedir. E-Ticaret logo tasarımınızı oluştururken, dikkat etmeniz gereken unsurlar; sade, anlaşılır, akılda kalıcı, verilen mesajın açık olması, doğru font kullanımının olması ve belirlenen hedef kitleye göre yansıtılması logo tasarımının önemi açısından oldukça önemlidir. Başarılı bir logo tasarımı için; özgün ve orijinal olması, yenilikçi bir niteliğe sahip olması, vektörel olması, gibi unsurlara da dikkat edilmelidir.
Logo tasarımınızda, bir diğer dikkat etmeniz gereken kısım ise, renk seçimidir. Logonuz da maksimum olarak 3 renk kullanmalı ve akılda kalıcılığı yüksek olan 3 ana renkten (mavi, kırmızı, sarı) en az birini mutlaka içermelidir.
Site içi kullanacağınız banner, slayt, ürün vb. tüm resimlerin uyum içinde olması açısından; ölçülendirme ve çözünürlüklerini, web site genişliğine ve mobil cihazlara da uygunluğunu göz önüne alarak belirlemelisiniz.
E-ticaret web sitenizin kullanıcılara satın alma ve ödeme sürecinde sorunsuz bir şekilde rehberlik etmesi, kullanım açısından kolay, akıcı ve anlaşılır olması oldukça önemlidir. Sitenizin sağ üst köşesine, belirgin olacak şekilde bir alışveriş sepeti ekleyerek müşterilerin alışveriş sepetlerine kolayca ulaşmaları, kullanıcı işlemlerini kolayca yapabilecekleri bir diğer link vb. kısayollar kullanıcı deneyimini artıracaktır.
E-ticaret gönderim ve iade aşamaları, sosyal medya sayfalarınıza yönlendiren bağlantılar ve iletişim bilgileriniz de dahil olmak üzere web sitenize ait çeşitli sayfa ve bilgilendirme linklerini, web sitenizin alt kısmına eklemeli ve sizinle daha hızlı şekilde iletişime geçebilmeleri açısından, son dönemlerde oldukça popüler şekilde kullanılan whatsapp business gibi canlı destek platformlarına da web sitenizde yer vermenizi tavsiye ederiz.
Web sitenizin ana sayfasında içeriğe giden, büyük ve dikkat çekici bir “Alışverişe Başla” düğmesi ve bütün ürün sayfalarında, göze çarpacak şekilde “Hemen Satın Al” veya “Sepete Ekle” seçenekleri bulundurun.
E-Ticaret sitenizde; ürün ve sayfa başlıkları, meta etiketleri, açıklamalar bölümü gibi önemli detayların bulunması ve bu detayların SEO ‘ya uygun olacak şekilde hazırlanması gerekir. E-Ticaret sitenizin ürün ve sayfa başlıklarını belirlerken; siteyi ziyaret edecek kullanıcıların kolay erişebilecekleri ve ürünü doğru anlatacak yapıda olmasına dikkat edilmelidir. Başlıkları oluştururken ayrıca; benzersiz, kısa ve öz olmasına özen gösterilmelidir.
Ürün detay bölümü ise, ürünü satın alacak kişiler için oldukça önemlidir. Ürünü satın alacak kişiler, ürünlere dokunmak ve test etme imkanları olmadığından, ürün hakkındaki bilgileri detaylı olarak anlatan bir açıklama yazısına ihtiyaç duyacaklardır. İşte bu konuda “ürün açıklaması” devreye girmektedir.Ürün açıklamaları detaylı, ürün ile uyumlu ve kullanıcının rahatlıkla anlayabileceği yapıda olmalıdır.
E-Ticaret pazarlaması; çevrimiçi mağazalarca satış akışı başlatmak, marka savunucuları ve düzenli müşteriler kazanmak için pazarlama teknikleri kullanma sürecidir ve tamamen gelişen stratejileri uygulamak ile doğrudan ilgilidir.
İnteraktif bir iletişim içinde olmak, web sitesi için trafiği canlı tutmak, satışı ve karı artırmak, potansiyel müşteri çekmek ve marka bilinci oluşturmak çeşitli hedefler arasında sayılabilmektedir. Bu amaçlar dikkate alındığında, uygulanabilecek birçok farklı dijital pazarlama stratejisi olduğunu unutmamak ve web sitenizin bu amaçlara hizmet edebilecek yapı ve donanımda olduğundan emin olmalısınız.
Unutulmamalıdır ki pazarlama sadece satış ile alakalı değildir. Başarılı bir marka ve/veya mağaza olmak için satış öncesi ve sonrası gibi aşamalarda da kullanıcılarınızın yanında olmalısınız. Ticket (Destek Bileti) sistemleri, canlı destek arayüzleri, “ürün hakkında soru sor” gibi fonksiyonlarla desteklenen bir e-ticaret sitesi, potansiyel müşterilerinize güven vereceği gibi, satın alma kararlarını da olumlu yönde etkileyecektir.
İade ve değişim kavramları her ne kadar ticari açıdan maliyet gibi görünse de hatırlanmalıdır ki gerçek kazanç, yeniden satış, yukarı satış ve çapraz satış stratejilerinden elde edilmektedir. Müşterilerinizin her hangi bir durumda destek alabileceklerini bildiklerinden emin olmalısınız. Web site sayfalarınızda şık tasarımlarla belirtebileceğiniz “Aynı Gün Kargo, İade ve Değişim Kolaylığı, Hızlı Destek” vb. satış destekleyici sloganlarla güven sağlayabilirsiniz.