CRM yani Müşteri İlişkileri Yönetimi , bir şirketin mevcut ve potansiyel müşterilerle etkileşimini yönetmek için kullanılan bir yazılımdır. Müşteriler ile kurdukları ilişkiyi en kârlı ve verimli hale getirmek ve satış için yeni stratejiler geliştirmek için kullanılır. Bu amaçlar için geliştirilen yazılıma CRM denir.
İşlemler sonucunda elde edilen verilerin korunması, işlenmesi ve yapılan araştırmalardan çeşitli sonuçlar elde edilmesi gerekir. CRM uygulamaları arasında en büyük paya sahip olan Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) yazılımları bu amaçla geliştirilen bir yazılımdır. CRM yazılımları ile müşteri verileri kayıt altına alınıp analiz edilirken aynı zamanda çalışanlar da kontrol edilebilir. İyi bir CRM yazılımı; sağlam teknik altyapı ile birlikte müşteri, pazarlama, satış ve teknik servis yönetiminden oluşur.
Temel amacı firmadaki kârları arttırmak olan CRM yazılımları, müşterinin isteklerine hızlı cevap verebilen, potansiyel müşterilere ulaşarak yeni sadık müşteriler ekleyen ve siparişleri hızla satışa dönüştüren bir kurum haline gelir. Satış aşamasına gelindiğinde CRM yazılımları tüm satın alma detaylarını bildiğinden işlem daha hızlı ve daha kolay hale gelir. Pazarlama aşamasına gelindiğinde ise işlemi otomatik hale getirir, satış personelini tüm kampanya bilgilerine yönlendirir. Müşteriler ile iyi bir iletişim kurabilmek için firmaların mutlaka CRM yazılımları kullanması gerekir.
CRM uygulamaları ile bilgiler müşterinin ihtiyacına göre sınıflandırıldığından, özellikle satış ve pazarlama personellerinin gün içinde vakit kaybetmesi önlenir.
Kurumsal bir hafıza oluşturarak var olan müşterilerinizi ve potansiyel müşterilerinizi, tedarikçi ve dağıtım kanallarınızı gruplandırmanıza ve detaylandırmanıza yardımcı olan yazılımlara Logo CRM yazılımları denir.
Logo CRM mobil uygulama ise nerede olursanız olun, gerekli bilgileri tarafınıza aktarır. Şirket mailiniz ile entegre çalışarak tüm maillerinizi anlık olarak kontrol etmenizi ve müşteri CRM kayıtlarına anında ulaşmanızı sağlar.
CRM çözümleri arasında genel benzerlikler görülürken, bu çözümlerden temel farklılıkları da gözlemlenmektedir. Firmalar, kullanacakları çözümü seçerken önce ihtiyaçlarını analiz etmeli ve ihtiyaçları karşılayacak, ekiplerin rahatça kullanabileceği çözüme yönelmelidir.