E-ticaret web siteleri için yapılan, arama motoru optimizasyonu çalışmalarına verilen isime E-ticaret SEO denir. Çalışmalarda, e-ticaret altyapı optimizasyonu, anahtar kelimelerin seçilmesi, kategoriler, ürün ve marka açıklamaları ve görsel optimizasyon çalışmaları gibi birçok konuya önem verilmesi gerekir.
Pazarda yaygınlık gösteren yanlış varsayımlarından biri olarak; e-ticaret seo tekniklerinde sadece anahtar kelime çalışmalarının doğru olması gerektiğidir. Ancak bu varsayım oldukça eksiktir.
Çünkü e-ticaret seo çalışmalarında, alt yapı seçiminden sitenin hızına, görsel optimizasyondan mobil uyumluluğa, SSL güvenlik anahtarından domain yaşına kadar birçok unsur oldukça önemlidir.
Günümüzde faaliyet gösteren e-ticaret firmaları için çok faydalı olabilecek bu arama motoru, firmaların bilinirliğini arttırmak ve organik trafik kazandırmak için kullanılabilir. E-ticaret sitelerinde, gelen organik trafiğin direkt olarak gelire dönüşmesi planlanır.
SEO çalışmaları yapılırken rakip firmaların takip edilmesi ve incelenmesi, hangi stratejileri uyguladıklarını öğrenerek siteniz için bir düzen oluşturmanıza yarar. Müşterinizin sitenizde yapacağı aramayı doğrudan ulaştırmak gerekir. SEO çalışmalarında da kelime analizi yapılması, aranan kelimeyi bulmak ve doğrudan ulaştırmak amacıyla önemlidir. Bir e-ticaret sitesinde onlarca ürün ve ürün kategorileri olacaktır. Bu noktada 2 farklı SEO çalışması bulunmaktadır. Tüm aramalara SEO desteği verilebilmesi için genel bir kelime kullanılabilir. Kategori bazlı SEO çalışmaları kelime çalışması kadar etkili olmayabilir. Bir diğer yöntemde ise güçlü arama kelimelerini belirleyerek doğrudan kelime bazlı çalışıp müşterilerinize daha kolay hizmet verebilirsiniz.
SEO çalışmaları tek seferlik bir çalışma olmamalıdır. Uzun zaman gerektirir ve bu süreçte faydaları gözlemlenir.
Seo çalışmalarında başarıya ulaşabilmek için algoritma ve güncellemeleri takip etmeniz gerekir.