“Reklam”, vermiş olduğunuz ürün ve/veya hizmetin tüketiciye sunularak daha fazla talep eğrisi oluşturmaya yönelik yapılan sesli, yazılı ve görsel tanıtım şekillerinin genel adıdır.
Sosyal Medya Reklam, radyo, televizyon, yazılı basın, internet haber vb. bir çok kulvarda günlük hayatımızda sıkça karşılaştığımız, farkında olarak ya da olmayarak tepki verdiğimiz son derece etkili bir pazarlama kanalıdır.
Ve bu kanalın ne kadar etkili olduğu tamamen reklam başarısıyla direkt ilgilidir.
Öncelikle reklam başarısı ne kadar yüksek olursa, kullanıcı etkileşimi ve buna bağlı olarak geri dönüş oranı da bu denli yüksek olacaktır. Temel pazarlama faaliyetlerinde, benzer satış tekniklerinin ortalama dönüş oranı %5 civarında olmaktadır. Ürün veya hizmetinizin hedef kitleniz tarafından doğru anlaşılması ve bu kitle üzerinde bıraktığınız etkinin pozitif olması ile söz konusu %5 ‘lik bu değeri yükseltmek mümkündür. Bıraktığınız izlenim ne kadar akılda kalıcı ise yayılım ve etkileşimi de o denli hızlı olacaktır.
Pazardaki pay oranınızı ve satış adetlerinizi yükseltmenizin temel gereksinimi budur.
Sosyal medya üzerinden yaptığınız her paylaşım aslında sizin hedef kitlenize sergilediğiniz bir önermedir. Ürün ve hizmet yelpazeniz bu önermeler ile örtüşmelidir. Bu hususta yayınlayacağınız gönderi, görsel-içerik uyum oranını yakalamalı ve güvenilir bir hesap profili çizilmelidir. Böylelikle tüketiciyi kazanma şansınız da artmış olacaktır.
Tüm Sosyal Medya Reklam kanallarında olduğu gibi; Instagram üzerinden de yapacağınız her bir reklam, vizyon ve kurumsal kimliğinizi ortaya koyacaktır.
Günümüzde Instagram ’da popüler kültürü ve trendleri takip edebiliyor, aradığımız kanallara nasıl ulaşabilirim diye düşünmeden cevap bulabiliyoruz. En geniş rekabet ortamlarından birine sahip olan bu platformda, kullanıcı adınızdan reklam içeriğinize kadar her ayrıntı özenle seçilmeli ve hassasiyetle hazırlanmalıdır.
Sosyal medya üzerinden yapılan dijital reklamlar, tüketiciyle doğrudan etkileşimde olduğu için anlık olarak her durum takip edilmeli, hedef kitlenizin olası sorularının cevabı hazır olmalıdır. Aksi takdirde güvenilirlik imajınızı zedeleyebilirsiniz. Her paylaşılan içerik kendisiyle ilgili her sorunun cevabını verebilmeli ve bilgi kirliliğinden kaçınılmalıdır.
Örneğin; Instagram ’da ürün satışı yapmayı hedefliyorsanız ürünün içeriği hakkındaki bilgiler, doğru ve samimi bir dille yazılmalıdır. Hitap üslubunuz sizin için önemli bir kıstas olacaktır. Reklamınız hem yapılan işi barındırmalı hem de kurumsal duruşunuza göre düzenlenmelidir. Sahip olduğunuz marka, firma veya kişisel pazarlama yaptığınız hesabınız, rakiplerinizden farkınızı özgün olarak tüketiciye hissettirmelidir.
Kullanacağınız görsel, font ve kelimeler birbiriyle uyumlu olmalıdır ki işinize olan saygınız, potansiyel tüketici kitleniz için pozitif etki bırakabilsin.