Instagram üzerinden ürünlerinizi satışa koyma fikri artık çoğu işletmenin izlediği bir yol. Daha fazla sipariş alabilmek ve marka adını büyütmek isteyen bir firma instagram üzerinden satış hesabı oluşturarak ve/veya reklam vererek hedeflenen doğrultuda ilerlemektedir.
Instagram ’da günlük ziyaretçi sayısı yaklaşık 400 milyondan fazladır. Bu kısaca şu anlama gelmektedir ‘ürünlerinizi milyonlara ulaştırabilirsiniz’. Ürünlerinizi ve reklamlarınızı “keşfet” kısmına çıkararak da her kesimden her yerden ve her yaştan kişinin odağında olabilirsiniz. Böylelikle potansiyel müşteri adaylarınızın dikkatini üzerinize çekebilirsiniz.
Ürün Satışı Yaparken Bilmeniz Gerekenler
- Instagram ’da artık ürünleriniz tek bir lokasyonla sınırlı kalmayacaktır. İstediğiniz yere erişim sağlayabilir ve size ulaşılmasını sağlayabilirsiniz. Instagram sizin adınıza pazar alanınızı geniş tutarak daha fazla sipariş trafiği oluşturabilir ve mevcut performansınızı arttırabilir. Yükselen grafiklerde işinizi yönetebilecek yetkin bir yönetime sahip olmalısınız.
- Instagram ‘da firmanız adına oluşturacağınız profil ya da satış yapmak için oluşturacağınız profil sizin kurumsal kimliğinizdir. Bu profil sizi profesyonel olarak hizmet etmektedir. Bununla birlikte tüketicilerinizle sürekli bir iletişim halinde olarak taleplerinizi veya kampanyalarınızı bu doğrultuda şekillendirebilirsiniz. Aldığınız geri-dönüşler ve yorumlar sayesinde müşteri veya müşteri adayının dikkatini çekecek alternatifler üretebilirsiniz.
- Hesabınızı yönetirken sosyal güvenilirliğinizi de tüketicilerinize sunmanız gerekmektedir. Bir kullanıcının alışverişe karar vermeden önce en çok dikkat ettiği nokta hesabın güvenilirliğidir. Müşterinizle direkt olarak iletişime geçebilir aklındaki soru işaretlerini yok etmesini sağlayabilirsiniz. Bu hususta güvenilirliğinizi kurumsal görünümünüz ile de kanıtlayabilirsiniz.
- Satışa koyduğunuz ürün üzerinden mutlaka e-ticaret sitenize yönlendirme sağlamalısınız. Bu e-ticaret sitenizin tıklanma sayısını arttırırken farklı ürünlerle de müşteriye daha fazla çeşit sunarak satış oranını arttırılabilir. Ayrıca firmanızın kurumsal ve güvenilir bir yapıya sahip olduğunu gösterebilirsiniz. Henüz bir e-ticaret sitesine sahip değilseniz Kurumsal E-ticaret çözümlerimizden faydalanabilirsiniz.
- Instagram üzerinden satış yaparken aynı zamanda reklam da oluşturabilirsiniz. Bu nedenle kullanacağınız görsel satış-reklam görsel uyum standartlarını yakalamalıdır. İçeriğiniz ve görseliniz özgün ve yaratıcı olduğu takdirde rakiplerinizle aranızda bir fark daha oluşturabilirsiniz.
Instagram marka ve işletme hesaplarına farklı yaptırımlar sunmaktadır. Pazarlama stratejilerini kullanarak bu yaptırımları en iyi şekilde kullanabilirsiniz. Satışlarınızın artması ve marka bilinirliğinizin üst sıralarda yer alması için profesyonel bir desteğe ihtiyacınız olacaktır. Hedef Enformasyon Teknolojileri olarak bu pazarda yerinizi almanız ve en doğru, güncel adımları takip ederek büyümenizi sağlayacak teknik desteği sizlere sunuyoruz.