Sanat denince hiç şüphesiz her birimizin aklına çeşitli kavramlar gelmektedir. Bu kavramlar, popüler kategoriler başta olmak üzere; resim, heykel, seramik vb. görsel sanatlar olabileceği gibi tiyatro, sinema, müzik, dans ve fotoğrafçılık benzeri ritmik, fonatik ve karma sanat türlerine de ait olabilir. Nitekim ortada bir sanat varsa, “eser”; eser var ise” lansman ve sergileme” söz konusu olacaktır. Yukarıda da bahsetmiş olduğumuz resim, heykel, seramik, kabartma, ebru gibi görsel sanat türüne ait eserlerin sanatseverlerle buluşturulduğu etkinliklere “sergi” denmekte ve çeşitli sanatçıların eserlerinin sergilendiği, söz konusu sanatseverler ve koleksiyonerler tarafından satın alınabildiği yerlere de sanat galerileri denir.
Önceleri sadece kraliyet ailesi üyelerine özel olan ve katılım için toplumsal statü bakımından soyluluk şartı taşıyan sanat galerileri, 19. yüzyılda iletişim, erişim, ulaşım gibi kavramların gelişmesi ile halka da açılmış, toplumun her kesiminden sanatseverlerin ulaşabileceği bir kavrama dönüşmeye başlamıştır.
Günümüzde internetin yaygınlaşması ve gelişen bilişim teknolojileri sayesinde birçok yenilik meydana gelmiştir. Gelişen yazılım teknikleri sayesinde dijital pazarlama ve e-ticaret hizmetleri alanında yepyeni bir dönem başlamıştır. Bu gelişmeler, hayatımızdaki her faktörü etkilediği gibi sanatı da büyük ölçüde etkilemiştir. Sanat galerileri geleneksel yapının yanında Online (çevrim içi) olarak da hizmet vermeye başlamış ve tüm dünyadan sanatsever kullanıcıların erişebildiği bir form kazanmıştır. Teknoloji ve sanat her geçen gün birbirini beslemekte ve dünyayı şekillendirmektedir. Konuyu biraz daha açacak olursak; internet sayesinde dünyadaki sınırlar artık ortadan kalktı, bu sayede de sanat daha erişilebilir kılındı ve hiç olmadığı kadar geniş kitleye ulaşma imkanı buldu. Sosyal medya kanalları da sanatın erişilebilir kılınmasındaki en önemli faktörlerden biri. Doğru bir sosyal medya yönetimi ile birlikte, artık dünyanın neresinde olunursa olunsun istendiği şekilde sanata ulaşılabiliyor.
Sanat ve yazılım dünyasındaki bu gelişmeler paralelinde ortaya çıkan önemli bir yenilik de online müzayede kavramının hayatımıza girmesi tabiiki. Müzayede; sanat eserlerinin, en yüksek meblağı teklif eden kişiye satıldığı bir satış yöntemidir. Eskiden müzayedelere sadece sınırlı sayıda koleksiyoner ve sanatsever katılabilirdi. Günümüzde ise e-ticaret sitelerinde bulunan online müzayede sistemleri sayesinde isteyen her katılımcı katılabilmektedir. Online müzayedelerin bir diğer getirisi de peylerin anlık takibinin yapılabilmesi. Çünkü önceden salon müzayedesine katılamayıp ön pey veren bir koleksiyoncu, peyinin geçilip geçilmediğini bilemiyordu. Şimdi ise anlık bildirimler sayesinde bu tarz mağduriyetler ortadan kalkıyor.
Kısacası, sanat da dahil hayatın her alanında ‘yenilik’ kaçınılmaz bir gereksinimdir. Doğru bir yenilenme; değişime, bu sayede de gelişime sebep olur. Aynı zamanda hayatı kolaylaştırır.
İşte bu noktada bizler “Hedef Enformasyon Teknolojileri ve Akademi” olarak, ulaşılabilirliğin ne kadar önemli olduğunun farkında olup, sanat da dahil her türlü sektörü gelişmiş yazılım, e-ticaret, dijital pazarlama ve sosyal medya tekniklerimizi kullanarak her mecradan ulaşılabilir kılmaya çalışıyor ve her geçen gün yeni imkanlar oluşturma gayreti ile yeniliyoruz. Kullanıcı deneyimi ve ulaşılabilirliğe verdiğimiz önem doğrultusunda daha modern, kullanımı daha kolay, daha fonksiyonel web siteleri tasarlıyoruz. Yeniliklerimizi ve yaptığımız güncel işleri yakından izlemek için HETA ’yı takipte kalınız.