Günümüzde insanların sadece an ve anılarını paylaştığı bir yer olmaktan çıkmış olan sosyal medya mecraları, her geçen gün hayatlarımızda kapladığı yeri, ticari önemini ve pazar payını artırıyor. Temmuz 2021 itibariyle Facebook, bir milyondan; Youtube ve Instagram ise iki milyondan fazla aktif kullanıcıya sahip olmaktadır. Bu mecralar, her geçen gün kullanıcı sayılarını artmakta ve farklı amaçlarla kullanılmaktadırlar. Bireysel olarak kullanıcılar, sosyal medya platformlarını yeni insanlarla tanışmak , hayatlarını kaydetmek, yenilikleri takip etmek vb. çeşitli sebeplerle kullanmaktadırlar. Tabii kitlelerin büyük oranda bu mecralarda yer alması, doğal olarak firmaların da dikkatini çekmiş bulunmaktadır. Sosyal medya pazarının diğer pazar türlerine kıyasla ekonomik olması, daha hızlı bir şekilde tüketiciye ulaşması, çift yönlü bir etkileşim ile gerçekleşmesi, ölçülebilir olması, birey ile direkt olarak iletişim sağlaması, sosyal medya kanallarını güçlü kılan etmenler olarak karşımıza çıkmaktadır.
Markalar için büyük ve pandemi ile birlikte birçoğu için de yeni bir pazar olan sosyal medya, rekabetin de fazla olduğu bir yer. Bir marka, diğerlerinden sıyrılmak için içeriklerine özen göstermeli, özgün olmalı, kullanıcıların etkileşime geçeceği şekilde hayatlarına dokunmalı ve ortaya çıkan çalışmalar markanın kimliğini doğru yansıtmalıdır. Yapılan paylaşımlar, markanın kimliğini yansıtmadığı takdirde hedef kitleye ulaşmakta güçlük çekilebilir, özgün olmadığı takdirde kalitesiz bir görüntü ve duruş sergileyebilir. Özellikle Instagram gibi görsel ağırlıklı platformlarda paylaşılan görselin içeriği, hangi yöntemlerle çekildiği ya da yapıldığı, açıklama kısmında yer alan bilgiler oldukça dikkat isteyen öğelerdir. Sosyal medya aracılığıyla kurumlar, hedef kitlelerine daha hızlı ve daha az zahmetle ulaşır. Gerçekleştirilen stratejilere bağlı olarak kurumlar ve bireyler etkileri gözlemleyebilir ve analiz edebilir. Pazarın bu kadar değerli olması, sosyal medya yönetimi gibi yeni meslek dallarını da doğurmuştur. Bu yüzden günümüzde birçok firma bu mecraların kullanımında profesyonel destek dahi almaktadır.
Burada dikkat edilmesi gereken kriterler görsel boyutları ve kalitesidir. Sosyal medya platformları, görsel boyutlandırmada farklılık göstermektedir. Örneğin; gönderi (post) olarak kullandığımız bir görseli hikaye (story) kısmında kullanamayabiliriz. Bazı görseler dikey ya da yatay olduğu için söz konusu görsellere üst veya alt kısımlardan eklemeler yapmak gerekebilir. Bunun için öncesinde Photoshop, Illustrator vb. programlardan destek alınabildiği gibi; birtakım mobil uygulamalarla da bu işlem gerçekleştirilebilir. Uygun görsel boyutu kullanılmadığı takdirde paylaşılan görüntüde bozulmalar olabilir. Bu ve benzer aksiliklerin olmaması için öncesinde kullanılacak sosyal medya için boyut ayarlaması yapılmalı, sonrasında paylaşım yapılmalıdır.
Bu işi kolaylaştırmak için ihtiyacınız olan çeşitli sosyal medya görsel ölçüleri aşağıda belirtilmiştir:
Instagram Profil Fotoğrafı Görsel Boyutu: 110×110 piksel
Instagram Paylaşım Görseli Boyutu: 510×510 piksel / 1080×1080 piksel
Instagram Hikaye(Story) Video veya Fotoğraf Boyutu: 1080×1920 piksel
Facebook Profil Fotoğrafı Boyutu: 180 x180 piksel
Facebook Kapak Fotoğrafı Boyutu: 828×315 piksel
Gönderi Görseli (Paylaşılan Resim): 1200×630 piksel
Etkinlik Kapak Fotoğrafı: 1920×1080 piksel
Twitter Profil Fotoğrafı Boyutu: 400×400 piksel
Twitter Kapak Fotoğrafı Boyutu: 1500×1500 piksel
Paylaşılan Görsel Boyutu: 1024×512
Linkedin Profil Fotoğrafı Boyutu: 400×400 piksel
Linkedin Kapak Fotoğrafı Boyutu: 1000×425 piksel
Linkedin Şirket Standart Logo Boyutu: 400×400 piksel
Linkedin Şirket Küçük Kare Logo Boyutu: 60×60 piksel
Linkedin Banner Görseli Boyutu: 646×220 piksel
Pinterest Profil Fotoğrafı Boyutu: 165×165 piksel
Pinterest Pano Görseli Boyutu: 222×150 piksel
Youtube Kanal Kapak Fotoğrafı Boyutu: 2560×1440 piksel
Youtube Video Görseli Boyutu: 1280×760 piksel