YMYL Nedir?
İngilizce “Your Money Your Life” cümlesindeki kelimlerin kısaltması olarak karşımıza çıkan YMYL kavramı, basitçe; Google ‘ın birtakım kriteleri göz önüne alarak oluşturmuş olduğu, “insanların yaşamlarını etkileyen siteler” şeklinde karşımıza çıkan bir kategoridir. Daha geniş bir ifadeyle, “bir kişinin sağlık, mutluluk, güvenlik veya finansal durumunu etkileyebilecek içeriklere sahip web siteleri” olarak tanımlanmaktadır.
Google tarafından yayımlanan 19 Ekim 2021 tarihli “General Guidelines” başlıklı “Genel Kurallar” dökümanında orijinalden çeviri şeklinde şöyle tanımlanmıştır:
Your Money or Your Life (YMYL) Pages
Bazı sayfa veya konu türleri, bir kişinin gelecekteki mutluluğunu, sağlığını, finansal istikrarını veya güvenliğini potansiyel olarak etkileyebilir. Bu tip sayfaları “Your Money or Your Life” olarak adlandırdık, kısaca YMYL. YMYL başlığı ile ilgili örnekler aşağıdadır:
- Haber ve güncel Olaylar: Uluslararası, iş dünyası, siyaset, bilim, teknoloji vb. gibi önemli konular hakkındaki haber içerikleri paylaşan sayfalar. Tüm haber içeriklerinin YMYL olarak değerlendirilmediğini unutmayın. (örn. spor, eğlence, günlük yaşam konuları genellikle YMYL dışıdır).
- Yurttaşlık, Hükümet ve Hukuk: Oy kullanma, devlet kurumları, kamu kurumları, sosyal hizmetler ve yasal sorunlar (örn. boşanma, çocuk velayeti, evlat edinme, vasiyet oluşturma vb.)
- Finans: Yatırımlar, vergiler, emeklilik planlaması, krediler, bankacılık veya sigorta ile ilgili finansal tavsiye veya bilgiler, özellikle insanların çevrimiçi alışveriş yapmasına veya para transfer etmesine olanak tanıyan web sayfaları.
- Alışveriş: Mal/hizmetlerin araştırılması veya satın alınmasıyla ilgili bilgiler veya hizmetler, özellikle insanların çevrimiçi alışveriş yapmasına olanak tanıyan web sayfaları.
- Sağlık ve Güvenlik: Tıbbi konular, ilaçlar, hastaneler, acil durumlara hazırlık, bir faaliyetin ne kadar tehlikeli olduğu vb. hakkında tavsiye veya bilgi içeren sayfalar.
- Topluluklar: Yaş, engellilik, etnik köken, cinsel kimlik ve ifade, göçmenlik durumu, uyruk, ırk, din, cinsiyet/cinsiyet, cinsel yönelim, gazilik, büyük bir şiddet olayının kurbanları ve tarafları veya sistematik ayrımcılık veya marjinalleştirme ile bağlantılı içerikler paylaşan ve/veya bilgi sağlayan sayfalar.
- Diğer: Form ve beslenme, barınma bilgileri, kolej seçimi, iş bulma vb. gibi büyük kararlar veya insanların yaşamlarını yönlendirebilecek önemli birçok konu da YMYL kapsamındadır.
YMYL sayfaları için çok yüksek Sayfa Kalitesi derecelendirme standartlarına sahibiz çünkü düşük kaliteli YMYL sayfaları potansiyel olarak kişinin mutluluğunu, sağlığını, finansal istikrarını veya güvenliğini olumsuz etkiler.
Google General Guidelines 19 Ekim 2021
…Yukarıdaki genelgede de belirttiği üzere Google, YMYL kategorisinde topladığı web sayfalarının içeriklerini uzmanlık, yetkinlik ve güvenilirlik (“E-A-T : Expertise, Authoritativeness, Trust”) esaslarına göre değerlendirmektedir.
YMYL Web Site İçerikleri SEO Açısından Nasıl Olmalıdır?
YMYL kategorisindeki bir içeriğin yüksek kaliteli olması için aşağıdaki konularda Google Algoritmaları açısından tatmin edici olması gerekir:
- İçeriğin özgün ve benzersiz olması yanında, bahsedilen konuların kabul görmüş ve anlaşılabilir olması gerekir.
- İçerik görselleri ve medya dosyaları, orijinal, iyi çalışılmış ve içerikle alakalı olmalıdır.
- İçerik yayınlayıcı web site hakkında tatmin edici bilgiler bulunmalıdır. İçerik sağlayacının yani web sitesinin; alanında uzmanlığı, hakkında bilgisi, sertifika vb. konusunda yeterliliğini gösteren doneler, ad-soyad-adres-iletişim bilgileri, FAQ (sık sorulan sorular) ve yardım sayfaları gibi yayınladığı içeriklerin arkasında duran ve okur deneyimini destekleyen bir duruş ile indexlerde yer alması gerekir.
Web site yapısının SEO Optimizasyon değeri yüksek olmalıdır. Temel birkaç kriterden bahsetmek gerekirse;
- HTTPS versiyon üzerinden şifrelenmiş bir SSL anahtarı ile çalışması,
- Site ve sayfa meta başlığı, meta açıklaması, anahtar kelimeleri, içeriklerin meta-dataları, H etiketlerinin doğru ve hiyerarşik yapılandırılması, iç link yapısı ve SEO açısından tanımlı olması gibi web site yapısının kurgusu,
- Sayfa önyükleme hızı, kullanıcı deneyimi ve mobil cihazlara uygunluğunun yüksek olması,
- Breadcrump, site haritası vb. teknik detayların atlanmaması
…gibi temel web site SEO yapısının güçlü olması bu kriterlerin başında gelmektedir.
Web sitesinin site haritasında belirtilen taahhütlere uygun şekilde web sitesinin güncel tutulması.