SEO, pazarlama kavramına yenilikçi yaklaşımlar getiren bir dijital pazarlama stratejisidir. Dijital pazarlama dünyasında, bu pazarlama stratejisi, potansiyel müşterilere erişiminizi artırmanıza yardımcı olmada önemli bir rol oynar. Açılımı “Arama Motorları Optimizasyonu” olup; Google, Bing, Yahoo, Yandex gibi arama motorlarında yapılan arama sonuçlarına öne çıkmanızı sağlayan çalışmalar bütünüdür.
SEO, amaç olarak; kullanıcıların, ihtiyaç duydukları ürün, hizmet ve bilgilere en etkili şekilde ulaşmalarını hedeflemektedir. Rekabetin gün geçtikçe daha da arttığı dijital pazarlama dünyasında, rakiplerinizin bir adım önüne geçmenizi, bunu yaparken de daha az bütçe ve kaynak harcayarak pazara ulaşmayı sağlar. Web sitenin üst sıralarda yer alması, ziyaretçi ve trafik sayılarını artırır, bu da ürün ve hizmetlerinizi daha fazla kişiye, optimum bütçe ile ulaştırmanızı sağlar.
Arama sonuçlarında web sitenizin üst sıralarda yer alması, müşterilerinizin size olan güveninin artırırken, reklam giderlerinizi de minimuma indirir.
Arama motorları, o anki trafiği web sitelere yönlendirmek için belirli algoritmalar kullanır. Bu algoritmalar; içerik kalitesi, sayfa puanı, alan adı değeri, güvenlik, mobil uygunluk vb. şekilde devam etmektedir. Web siteniz bu algoritmalara ne kadar uygun ise o kadar üst sıralarda görüntülenir. Peki “SEO algoritmaları tam olarak nelerdir ve nasıl çalışmaktadır?” gibi soruların cevabını gidermek ve web sitenizin SEO Uygunluk Puanını görüntüleyebilmeniz için ne yapmalısınız?
Öncelikle SEO testi yapabilmeniz için bir analiz aracı gerekmektedir. SEO Analiz Aracı yapılan hataları ve sitenizdeki eksiklikleri tespit eder. Bizler bu noktada en güncel algoritmalar ile geliştirdiğimiz ve her geçen gün yeni fonksiyonlar eklediğimiz SEO ANALİZ aracı olan SEOBOT ‘u tavsiye ediyoruz.
SEO Analiz aracı, başarılı ve hatalı yapılandırmaları listelerken, nasıl düzeltilebileceği yönünde de sizleri bilgilendirir. Yanlış yapılandırmaların düzeltilmemesi durumunda, ne yazık ki web sayfanız, arama motorlarında alt sıralarda yer alır. Bu durum web sitenizin yeterli sayıda ziyaretçi almamasını ve rakiplerinizin sizin önünüze geçmesini sağlar.
Unutmamalıdır ki; SEO analizinin amacı, web sitelerin rekabette zayıf olan yönlerini belirlemek ve bu zayıflıkları gidermek usulü ile sayfalarda iyileştirmeler yapmaktır. Böylece web sitenizin, SEO açısından doğru bir şekilde optimize edilmesine yardımcı olur.